häller upp lite mer kaffe

igår vaknade jag klockan nio men var så himla trött att jag somnade om och vaknade en timme senare och somnade om igen asdjupt. drömde att en skäggig mörk man satt mitt emot mig nånstans och att han var världens översittartyp och sa något med "ja men lilla lilla gumman....." och att jag blev väldigt arg och just då vaknade jag av att mobilen ringde och harklade mig och ba "dobidoo!" för att snacka igång mig för att låta som att jag varit vaken aslänge och pigg och sådär som man gör. och när jag sagt hej det är kajsa så sa människan i andra änden "Wo heisst du?"* och jag sa "VA?" och då sa människan "Eh, Hej! Det är pappa! Förlåt, hur mår du?" och sen pratade vi i en kvart.
Det kändes bra. Att jag kan göra det och att det verkar som att han mår bra.
Igår var jag med Mira och Antoinette hela dagen. De är här en långweekend och bor nånstans ute i bushen. Vi åkte båt på Spree och åt asgod mat och pratade om ditten och datten. Idag ska jag cykla till svenska kyrkan och sätta upp en lapp om att jag ska sälja min cykel och madrass innan jag åker tillbaka till Sverige och sen ska jag och Mira och Antoinette kolla på muren och så.
Min balkongdörr är kaputt. Den går inte att öppna. Förut gick de inte att stänga + att mitt element inte funkade så jag höll på att frysa ihjäl varje natt. Numer funkar dock mitt element men Daniel skulle hjälpa mig med att försöka stänga dörrjäveln. Han tryckte till den så till den grad att den nu förblir stängd. Hur man än rycker och drar. Nyss stod jag ovanpå mitt bord och kollade ut genom fönstret som är ovanför balkongdörren. Jag behöver se saker från ovan ibland. Det såg fint ut. Solen lyste halvt på huset mittemot och när jag stod där kändes allt ganska perfekt.



* Det heter "Wie heisst du". Men det är bra att pappa försöker hålla igång sina tyskakunskaper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0