tysk dagbok

woppidoppi
plantera min lilla basilika från Kaufland i sin kruka, städa rummet lite, ta en promenad, köpa kaffe, repetera verb, fräscha upp här hemma litegranna

ps. vet nu kanske orsaken till att olivia kräks! när hon var ute på balkongen med mig idag drack hon av gammalt regnvatten som samlats i ett skitigt uppochnedvänt stort lock. asäckligt, fattar inte att hon inte fattar att det inte är fräscht, sen hulkade hon ur sig två spyor! börjar annars bli rätt irri på den där katten. och blir fortfarande trött på att hon inte fattar när jag säger "nej" eller "hoppa ner!" (när hon är på diskbänken när jag lagar mat), eller när hon välter ut vattenkannan över hela köksbordet eller hårar ner alla kökshanddukar. men jag försöker tänka att det ju inte är hennes fel, stackars innekatten som nog är lätt understimulerad. hon kanske bara vill ha lite kärlek´. (och jag klappar henne då och då!)

skriva lite cv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0