bobskij och jag.

jag har letat land och rike runt på youtube efter ett, eller faktiskt två, klipp. det beskriver så himla bra hur jag känner mig idag!
men de finns tyvärr inte utlagda. hursomhelst, det är från slutet av No Direction Home när Bobben inte mår helt hundra. Det första är när han blir intervjuad av en italiensk reporter och Bob sitter i en soffa med händerna knäppta mellan knäna och och gungar fram och tillbaka och han säger "I wanna go home. You know what home is? I don't wanna go to Italy no more." och han sätter upp fingrarna mot tinningarna och säger "I don't wanna go nowhere no more. You end up crashing in a private airplane... in the mountains of Tennessee. Or Sicily."
och sen säger reportern "When you stay in the States, I mean when you come back?"
"I don't know. I just wanna go home."
klipp två; innan en konsert och Bobbis säger: "I think I'm gonna get me a new Bob Dylan next week. Get me a new Bob Dylan and use him. Use the new Bob Dylan and see how long he lasts!"
jag vill ha en ny jag som jag kan slita lite på, låta den gå hem vid sex efter fester, vakna tre timmar senare för att jobba, gå hem från jobbet och låta den ha ångest för allt plugg den inte pluggar, alla konflikter den inte löser och låta den känna den där likgiltigheten jag ganska ofta känner. likgiltighet är min sämsta känsla.
nu ska jag jobba lite till! wodilali.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0