tisdag

Jag pratade precis med min kompis schweiz-Simon på msn. Han pluggar arkitektur och ska till Sverige några dagar i slutet av maj. Jag ba "gu va kul! jag kommer till Stockholm då!" och blabla. och sen sa han (fast på engelska, faktiskt) "Vem är den kändaste svenska arkitekten? wingårdh?" jag ba "Eeeeeeeehh..... det är han säkert!"
Nu har jag googlat lite och kan berätta för er att han är född i Skövde 1951, är ensambarn och pluggade på Chalmers. Han har bl a gjort Universeum och sånt där. Nu kom jag faktiskt på att jag faktiskt känner igen namnet. Helt dum är jag inte.
(Däremot går tydligen ett arkitektur-program på kunskapskanalen. Det ska jag nog kolla lite på och sen börja diskutera sekelskiftesarkitektur med Simon)


Annars!
Dagens pålägg: Rostad macka (valfritt bröd. prova "Solklart!" från Skogaholm eller ngt slags hembakt med flingsalt på), med räkost och skivad banan!

Kommentarer
Postat av: sigrid

kajsa, du och simon är så meant to be! dags att ta tag i det hela nu vid hans stockholms besök!

go for it!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0