Sister Jacqueline and Carmela and mother Mary all did weep.

och ja justdet!
Häromdagen kollade jag på typ Packat och Klart och då var Hjärnkontoret-Henrik (som jag såg live sittandes och äta i Nordstan i Göteborg 200....4?) i Los Angeles och gjorde ett reportage om typ film. Eller typ om hur man kan utbilda sig där och blalala. Iaf så var de på en skådisskola som kostade typ 40 000 dollar per termin eller nått sånt och intervjuade lite elever och sådär om vad de tyckte. De pratade bl.a. med en sydafrikanska som sa typ "ja om man har pengarna och möjligheten ska man definitivt gå här för det är sååå värt det" och sen slog det mig att den lilla polisen som kom fram till mig och Johannes när vi satt utanför National Museum i London för att stickkontrollera att vi inte hade bomber i väskorna, sa typ "Vaaa? Är du svensk?! Jag tycker du pratar som en sydafrikan!"* och jag blev helt knäckt för jag ville att han skulle säga "Vaaa? Är du svensk!?`Jag tycker du pratar som en born and raised american!".
Och nu när jag hörde den där sydafrikanskan prata så blev jag sur på riktigt. I DO NOT TALK LIKE THAT, YOU HEAR!?

*jag skyller mitt ev. dåliga uttal på att det var första dagen där och jag hade inte sagt mer än "a one-week oyster, please". det + att jag har en väldig respekt för poliser (särkilt brittiska bobbys) och därav möjligen stammade lite.

Kommentarer
Postat av: nell

tack för ditt meddelande på bloggen, kajsi. min familj kunde faktiskt komma till slut men jag hade blivit så jävla glad om du kom!!! du, vi får hänga nån dag förresten så kan jag å dig att bli intresserad av att diskutera jämställdhet. WIIIIIHO!

2009-04-19 @ 18:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0