ciao bambini

när jag åkte hem från Italien tänkte jag på allt roligt min italienare sagt under veckan. Jag bestämde mig för att skriva ner allting för att sedan kunna läsa och skratta åt det någon gång är jag inte är på topp.
detta är ett sånt tillfälle.

(vi ska gå över en skitstor gata, typ trefilig, och det är egentligen rött för oss men det kom inga bilar så vi började gå men när vi kommit typ tre meter ut på övergångsstället kom det en bil åkandes skitfort så vi hoppade tillbaka till trottoaren):
"KajsaKajsa, die another day, PLEASE!"

( jag, Aras, Aras italienare och min är hemma hos oss och väntar på att pizzabudet ska komma, springer Andrea (min it! <3) upp på sitt rum och kommer ner med en liten säckpipa och bara):
"Bagpipe for children, only ten euros!" och är SKITGLAD!

(vi hade varit lediga hela eftermiddagen och därför gått runt i affärer i typ tre timmar och eftersom vi var så många fick man ju vänta på varandra skitlänge eftersom det alltid var nån som ville in i varje affär):
"Shopping is now over. (8) I will survive! (8)

(vi är hos Aras italienare och frågade om de ska till Stockholm innan eller efter det att de kommer till oss. De svarar att de åker till Stockholm först och kommer sen till Gävle. Då säger Aras typ att om de vill kan vi åka tillbaka till Stockholm och göra grejer vi vill och typ visa dem runt och italienarna bara 'ja, gu va kul' och Andrea bara):
"Livin' la vida loca!"

åh! <3
nu kommer jag inte på fler grejer, men jag har några uppskrivna i mitt skrivblock. återkommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"KajsaKajsa, die another day, PLEASE!"



satan vilken kul italienare du har, puss på henne.

2009-04-12 @ 20:24:53
URL: http://jompe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en trevlig kväll ;D

2009-04-12 @ 20:37:26
URL: http://metrobloggen.se/helenasl
Postat av: Anonym

Johannes, det är en han! "puss på honom!"

2009-04-13 @ 23:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0