22:11

Man kan säga att the beginning of the beginning of the end of the beginning av min så kallade kris började för några nätter sedan. Jag drömde nämligen att jag skulle ha en repitionsstudentmottagning. Dvs jag tog inte studenten på riktigt men jag skulle ändå bjuda hem en massa folk och bjuda på mat för att öva inför den riktiga "mottagningen".
Allt gick skitbra och jag sprang runt i studentmössa och fin klänning och grät glädjetårar/log/skrek(på ett glatt sätt) hela tiden. Sedan när jag precis hämtat mat och satte mig vid ett bord på verandan (ja, det fanns en sån), så kollade jag upp och bara märkte att alla mina jämnåriga kompisar/bekanta som satt vid mig och åt inte hade några studentmössor och då bara "justja, det är ju inte på riktigt. det är två år kvar".
Men sen verkade jag glömma det i alla fall för sen sprang jag runt och kramade alla och sa "tack för att du kom!" och gav dom en slags "billig fejkstudentmössa" i form av en sån här hjälm i plast som byggarbetare har. Men de var vita iallafall.
Jag sprang iaf runt per automatik och kramade alla och precis när jag skulle krama en människa hajade jag till och backade, det var Maria, och märkte att hon redan hade en sån på sig. och en cigg i mungipan och en öl i handen och sluddrade något. och jag tänkte "typisk maria att alltid ta det billigaste alternativet, en billig fejkstudentmössa istället för en riktig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0